Saturday, October 1, 2011

Perjuangan seorang pelajar...........

            Akhirnya aku biarkan lagi jari jemari ku menari di sini... kesibukan menghadapi peperiksaan membataskan waktu untuk aku melawati alam maya.... selesai sudah pusingan pertama... kini aku sedang bersedia menghadapi peperiksaan yang akan melayakkan aku naik sem tahun depan.... macam-macam yang aku rasakan... Doakan aku ya teman... moga perjuangan ku sebagai seorang pelajar direadhai Allah di pertajamkan mindaku serta dipermudahkan aku menjawab soalan-soalan yang bakal terhidang nanti... Insyaallah...
          Sesungguhnya perjuangan ku ini demi sebuah harapan untuk sebuah kehidupan yang lebih sempurna... Jangan biarkan aku terleka... Cuit aku jika aku terlupa, kejutkan aku jika aku terlena, Moga perjalanan ini berakhir dengan sempurna.. dan moga perjuangan ku tidak terpesong dari jalannya.. Amin

Dari Anas r.a, dia berkata bahawa Rasulullah s.a.w pernah berdoa:


Maksudnya: “Ya Allah tidak ada kemudahan selain apa yang Engkau jadikan mudah dan Engkau dapat menjadikan perkara sulit menjadi mudah jika Engkau kehendaki” (H.R Ibn Hibban dan sanadnya dihukum sahih bertepatan dengan syarat Muslim dalam kitab al-Silsilah al-Sahihah, No. 2886).



No comments:

Post a Comment