Saturday, March 17, 2012

Kembali lagi

            Salam.... lama menyepi dari alam maya.... blog ini juga sepi sesepinya... almaklumlah blog baru yang kurang mendapat perhatian walau dari tuan punya blog sendiri... hehehehe.... bukan apa... terasa tidak tahu apa yang perlu diperbicarakan... dikongsikan agar teman-teman sudi  singggah cuci-cuci mata di sini.

           hmm.... tapi akhir-akhir ini stress sedikit... almaklumlah peperiksaan baru berakhir dan keputusannya belum sampai ke tangan. tapi feedback lecturer sudah cukup untuk buat air mata berlinangan. hmmmm... dugaan... mengeluh lagi!!!! Astagfirullah... lalai... mengapa agaknya aku mengstresskan diri dalam menjalankan tugas sendiri, hilang uda keinginan dan semangat berkobar-kobar untuk 4.00 itu???? (pegang kepala sambil memujuk hati)

           Tadi dalam aku berjalan-jalan di alam maya, seorang teman berkata, mengapa perlu stress, Rasulullah adalah manusia yang paling teruji dalam menjalankan tugasnya.. !!! Dakwah... tapi Rasulullah tidak stress.... hmmm.... (lalu hati aku sayu, maafkan aku kekasih Allah, aku hidup dalam limpahan kemewahan dan kesenangan, sedangkan engkau berdakwah dalam penuh kepayahan hidup, namun tiada engkau mengeluh... aduhai.... menangis lagi...)

          Hmm.. pening???? apa sebenarnya yang puteri umi halimah ini cuba sampaikan? hehehehe bukan biasanya berbunga-bunga bahasanya? tapi hari ni santai? mungkin ingin beranjak sedikit... jadi lebih relaks... akhir-akhir ini teman-teman selalu berkata, wajah ini selalu serius.... mudah marah... hmmm..... bukan itu sebenarnya.... wajah ini serius kerana tidak ingin aku pamerkan wajah manis di hadapan lelaki ajnabi... mungkin kadang senyuman seakan sukar terlahir... tapi... emmm mungkin aku tidak senyum kerana aku tidak mahu... benar senyum itu sedekah... tapi kalau terlebih senyum takut-takut panahan syaitan pula yang mengena. (jadi sahabat-sahabat ku, hati-hati dalam senyuman anda). hm... yang kedua, ternganga sebentar (buruk benar rupanya... ) bila hadek kat kelas kata, akak ni suka marah-marah... hmm.... sedih (nampaknya aku membuat hati orang terluka, ana minta maaf ya.....) sebenarnya bukan marah, tapi sengaja begitu (suatu ketika dahulu.. hehehe.. ada seorang mamat yang mengatakan jatuh cinta pada suara saya, katanya saya bercakap dengan penuh manja.. astagfirullahulazzim... bijak sungguh syaitan itu..) maka mulalah saya menjadi seorang yang serius bila berkata-kata. TAPI satu penyumbang utama yang saya rasa paling tepat ialah... kini saya WANITA dewasa... kurang uda gedik2 n sifat manja yang saya sendiri kurang fahami itu... jadi minta maaf wat adek-adek sayang kerana membuatkan anda terasa hati.


              Adess pening lagi... kenapa lain yang ingin dikatakan... lain yang disampaikan... hmmm.... (geleng kepala lagi)

              Hmm... kembali kepada ke alam sedar... ngeeeeeeeeeee.... sebenarnya sekadar ingin mengatakan... diri ini akan kembali berblog.... menulis apa saja yang ingin dikongsi. itu saja sebenarnya... hehehe tapi panjang lebar plak merepek sambil makan kerepek kan.... tapi sebenarnya bukan ingi merepek hanya ingin berkongsi... bukankah dalam firman Allah;

“Serulah manusia kepada jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalanNya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.” (al-Nahl, ayat 125).


            waallahualam. yeay!!!!!

No comments:

Post a Comment