Wednesday, September 7, 2011

Allah itu sentiasa merindui kita..

ketika ALLAH rindu pada hambaNya, Dia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yg isinya adalah ujian.Dalam hadith qudsi ALLAH berfirman: "Pergilah pada hamba_Ku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya."
(HR Thabrani dari Abu Umamah)

ALLAH menguji keikhlasan kte bila bersendirian..ALLAH memberi kedewasaan bila bermasalah..ALLAH melatih kesabaran dalam kesakitan..
Sesungguhnya..ALLAH tak pernah ambil sesuatu yang kita sayang tanpa menggantikan yang lebih baik...

Ya ALLAH..redhakanlah rasa ini kelak menjadi rasa yg bahagia laksana syurga_MU yg kekal abadi di akhirat nanti...amin

bersabar dan berharaplah wahai insan..hanya kepada ALLAH SWT..
Katakanlah : "Sesungguhnya sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untuk ALLAH, Tuhan semesta alam" (Al-An`aam:162)


bait-bait diatas aku ambik daripada facebook seorang teman.. kerana aku menyukainya aku masukkan di dalam blog ini... sesungguhnya indah kata-katanya menginsafkan aku...

No comments:

Post a Comment